čtvrtek 26. června 2008

Mladý chemik

Voda v bazénu se mi přestala zdát průzračná, tak jsem po zkušenostech změřil pH a co myslíte - bylo tam! Opět mimo stupnici měřidla, víc než 8,2. Nasypal jsem tam rovnou 2 kg hydrogensíranu sodného, čímž to zřejmě trochu srovnám, ale na jak dlouho? Začínám shánět průmyslové balení, to velké balení pH- z OBI přestává postačovat - vrším tu prázdné nádoby jak kuželky.

Velkou záhadou pro mě zůstává, proč soused sype jen občas trochu pH+, zatímco já musím pravidelně valit pH- v nesmírných množstvích. Trochu podezřívám pískovou filtraci, ze které se možná do vody něco vymývá/rozpouští (a kterou soused Desjoyaux nemá). Pořád ještě věřím, že si to snad časem "sedne" a přestanu tam ty sloučeniny valit po kilech...



P.S. Mladý chemik byla dětská hra/stavebnice, na kterou si vždycky vzpomenu, když chystám ty bazénové chemikálie, míchám to různě dohromady a doufám v úspěšnou reakci :-)

2 komentáře:

  1. Tak to je celkem přesné! Taky nedokážu namíchat přesný poměr. Co se v mládí naučíš - ve stáří jakoby najdeš!

    OdpovědětVymazat
  2. zdravím - přijde mi jako trochu drahej špás kupovat pH+ v OBI - to musí lézt do peněz ne? rada co jsem dostal od profíků - na začátku sezóny tam navalim 0,5 litru sírový kyseliny na 10 kubíků vody a pak půl roku pohoda s chlorem - většinou stačí bazénový savo :-) a litr kyseliny je za asi 30korun - jen doporučuju opatrnost, tlustý gumový rukavice, obličejovej štít a nelejt vodu do kyseliny. taky plastovou kovev - pozinková nejdřív prokoukla a pak začala téct :-) honza

    OdpovědětVymazat