pátek 20. června 2008

Proudový odběr vrtulníku DragonFly

Náš dvoukanálový vrtulník DragonFly už nějakou dobu nelítá (nechce se vznést ani na plný výkon rotoru) a já pořád nevěděl, jestli je chyba v novém akupacku (který jsem opět nešťastnou chybou přebil a tím možná usmažil) anebo v mechanice samotného vrtulníku (který se podivně klepe jak ratlík). Vzal jsem ho tedy dnes do práce, kde mi kolega půjčil modelářský zdroj tvrdého napětí dávající až 10 A. Nastavil jsem zdroj na 7,2 V (tolik má originální NiMH akupack) a změřil odběr při 3 různých výkonech rotoru (víc jich bohužel vysílačka nemá - model tedy nemá proporcionální ovládání, což mě moc zklamalo). Odběry proudu jsou následující:
  • stojící rotor - 0,05 A
  • pomalu běžící (vrtulník by určitě klesal) - 2,7 A
  • středně běžící (vrtulník by se asi měl vznášet) - 4,2 A
  • plný výkon (vrtulník by měl zřejmě stoupat) - 6,5 A
Čekal jsem hodně, ale 6,5 A mě přesto překvapilo. Teď už chápu, proč na 650 mAh akupack nemůže vrtulník létat déle než 6-8 minut... Zbývá změřit akupack pod zátěží, jaké dává napětí a jak dlouho to vydrží...

Žádné komentáře:

Okomentovat