středa 25. června 2008

Vosy

Nemám rád vosy, obzvlášť ne v domě. Ale ony stejně přijdou, každý rok. Dnes mě probudily ve čtyři ráno, začaly si stavět hnízdo někde nad ložnicí a tak se to u okna dost hemžilo a bzučelo jak v úlu. Co je ke mně tak láká, že se pořád vracejí a staví nová a nová hnízda? Mám totiž "skvěle" vyřešené podbití - ty laťky jsou hezky spojené na pero-drážku, ale bůhvíproč nejsou přiťuklé úplně na sraz, takže mezi každým párem latí, položených třeba na trámu nebo na ledabyle dotáhlé fasádě vzniká krásná dírka:



Vosy si po trámu připochodují jako po česně přímo k otvůrku a tudy pohodlně vejdou dovnitř, na hůru. A tam mi pak celé léto žerou konstrukci střechy či stropu podkroví tak nahlas, že je to jejich chroupání normálně slyšet kolem domu.

Zaútočil jsem na ně Biolitem (velkým, žlutým, s chladicím účinkem). Do dírky nacpal brčko a přes něj jim dovnitř do předpokládaného hnízda napumpoval celý sprej - ani nemukly. Pak jsem ještě díru ucpal akrylátovým tmelem, nemaje po ruce nic lepšího. Jsem zvědavý, co z toho bude. Když jsem na chlup stejnou operaci provedl na opačném konci domu loni, a pak hned odjel na dovolenou, čekalo mě po návratu domů pěkné překvapení - ty vosy se totiž ve smrtelné křeči prokousaly stropem dovnitř domu a mrtvé padaly do koupelny...

I kdyby to dnes dopadlo dobře a zemřely potichu a v klidu, vyhráno nemám - kolem domu zbývá v podbití odhadem nejméně 400 dalších podobných, pro vosy zřejmě ideálních, vstupních otvorů.

Žádné komentáře:

Okomentovat