neděle 22. června 2008

Vybíjecí křivka NiMH akumulátorů

Poté, co jsem zjistil, jaký proud odebírá DragonFly při letu, jsem mohl proměřit vybíjecí křivku obou akumulátorových sad (akupacků), které mám. Původní ("BFN"), zhruba 20-30x nabíjený, a nový ("SHIDA"), zatím tak 5x nabíjený. Pro měření jsem použil velmi sofistikované vybavení: dva digitální multimetry, dvě kancelářské sponky, dva dráty s banánky a krokodýlky a jeden ovladač k autodráze (ten dlouhý válec měl odpor 1,2 ohmu :-)



Výsledky měření jsou přístupné v Google Docs a níže jsem se pokusil vyexportovat dva všeříkající grafy:





Zdá se mi tedy, že obě sady jsou v podstatě v pořádku - při odběru kolem 4 A udrží napětí mírně přes 6 V po dobu déle než 5 minut, to není zlé. Problém nelétajícího vrtulníku tedy nebude ve zdroji, ale spíš asi v mechanice vrtulníku :-(

Žádné komentáře:

Okomentovat