čtvrtek 18. června 2009

M2N-SLI DELUXE BIOS 1701 nebrat!

Po posledním pokusu vyladit počítač v obýváku se tu mrtvolu po upgrade na verzi BIOSu 1701 podařilo naštěstí oživit pouhým vytažením baterie a resetováním CMOS. Po chvíli ladění se BIOS "usadil" a vše vypadlo OK, tak jsem rozradostněný upgradoval RAM z DDR-400 na DDR-800 (1840 MB/s -> 2500 MB/s dle memtest86 2.11) a chystal se vyzkoušet, o kolik lépe to teď pojede.

Ale ouha - linux na tom stroji vůbec nechtěl fungovat! Zatímco Debian kernel 2.6.24 dokázal i přes totální stávkování SATA rozhraní trochu nabootovat a dokonce nahrál první minutu Večerníčku, než se to celé zaseklo, tak Ubuntu kernel 2.6.28 vytuhl už během bootu a z hlášek bylo zřejmé, že do paměti se z disku načítají úplné nesmysly.

Zkusil jsem tedy Ubuntu 9.04 z USB klíčenky, abych ochránil disky od nejhoršího, ale to vytuhlo uprostřed bootování. Znovu jsem otestoval RAM, vše OK. Chystal jsem se začít kontrolovat SATA kabeláž, ale pak mi to nedalo a rozhodl jsem se nejdříve vrátit na původní BIOS verzi 1102. Ta je kupodivu na webu ASUSu označená jako "beta" a hlavně ji můj aktuální EZ-Flash odmítl nainstalovat, asi že je pro něj moc stará. Stáhl jsem tedy všechny dostupné verze BIOSů (130x, 140x, 150x) a chystal se postupně downgradovat až na moji původní funkční verzi...

Nakonec se ukázalo, že ihned po nainstalování verze 1501 se počítač krásně rozběhl, a vše začalo fungovat jak mělo. Takže tu máte důkaz místo slibů - BIOS update verze 1701 je vadný, neinstalovat!

Žádné komentáře:

Okomentovat