úterý 14. července 2009

Blesk z čistého nebe

30. dubna odpoledne, přesněji v 14:32 letního času, nad mým domem nečekaně udeřil blesk. Pravda, stahovalo se pomalu na bouřku, ale teprve se to chystalo, ještě ani nepršelo. Sousedka zrovna na zahradě vysvětlovala něco zahradníkům, když jedna z větviček toho blesku udeřila do země přímo před ní, až ji ohodila hlína...

Seděl jsem zrovna v práci a liboval si, že po letech a letech obav z blesku do WiFi antény na střeše můžu teď s podzemním ADSL konečně klidně spát. Klasicky jsem se mýlil, což monitor mého internetového spojení domů ihned po doznění hromu nahlásil.

Doma všechno vypadalo normálně, ale nic nefungovalo. Až po době delší než krátké jsem přišel na to, že ADSL modem přežil a v pořádku drží spojení. Co odešlo do věčných lovišť byl VoIP adaptér Sipura SPA-2100, který mi dělal router, NAT a DHCP server. Je to těžko pochopitelné, když byl ze všech stran chráněn bleskojistkami a připojen na UPS... Ale prostě mu svítila všechna světýlka a na nic nereagoval, mlčel jak partyzán.

U sousedky taky něco odešlo - jejich 4-portový WiFi router pod střechou má zapojené tři kabely, každý vede do jiné místnosti. Jen v jedné místnosti byl připojený počítač a právě port s kabelem vedoucím do tohoto počítače odešel na tom routeru. Ostatní porty, i celý router a počítač byly v pořádku. Stačilo přepojit kabel do jiného portu... Asi to způsobila indukce napětí na dlouhém kabelu uzemněném přes počítač, ale u mě žádný z kabelů není delší než metr?

Nouzově jsem překonfiguroval ADSL modem z bridge módu do routování s NAT a DHCP, objednal si novou VoIP krabičku (místo SPA-2100 už vyrábějí jen SPA-2102, ovšem výhodou je, že už není jen 10 Mbps, ale rovnou 100 Mbps) a přemýšlel jsem, co s tou starou zničenou krabičkou.

A pak mě napadlo zkusit se zeptat pojišťovny, zda-li by tuto nemilou příhodu řešilo pojištění domácnosti. A k mému velkému překvapení se k tomu má aktuální pojišťovna postavila čelem, vyžádala si doklad o nabytí a doklad o zničení a když se mi po dlouhé době podařilo oba dokumenty sehnat a poslat naskenované e-mailem, tak obratem přistály na mém účtu peníze!

Měl jsem už v životě pár problémů, se kterými jsem se obrátil na minulou pojišťovnu, a vždy jsem byl odmítnut, takže tohle rychlé řešení bez zbytečných otázek bylo pro mě skutečným bleskem z čistého nebe!

Žádné komentáře:

Okomentovat