pondělí 26. října 2015

Arduino na 433 MHz a bazénový teploměr

Moc se mi líbí jezdit na konference o Linuxu, Open Source a souvisejících tématech - například na LinuxDays či OpenAlt (dříve LinuxAlt). Rád se tam potkávám se zajímavými lidmi, hltám přednášky a užívám si srocení chytrých lidí a všeho toho šrumu okolo.

A letos jsem dokonce dostal příležitost na LinuxDays vystoupit s vlastní přednáškou - vlastně rovnou se dvěma přednáškami - na mé tolik oblíbené téma: Arduino. Existují videozáznamy z obou z nich, takže se můžete pobavit, i když jste v Praze nebyli.

První přednáška se jmenuje "Arduino a Internet věcí" (prezentace zde):




Druhá se jmenuje "Arduino na 433 MHz" (prezentace zde):



Jak jste si při sledování videí nemohli nevšimnout, i přes pečlivou domácí přípravu jsem zvlášť v druhé přednášce narazil v časovém stresu na opravdu zrádnou věc: skrytou vnitřní kapsu batohu, která ukrývala klíčové předměty, které se měly stát vrcholy mé přednášky. A já je prostě nedokázal v tom tlaku rychle najít a myslel jsem si, že jsem je někde zapomněl. Ale hodinu po přednášce jsem je v tom batohu už našel! Je to možné? Fakt se mi to stalo... No mrzelo mě to tak moc, že jsem se rozhodl průšvih z přednášky napravit.

A za nápravu považuji sepsání tohoto článku, který mi právě teď vychází na Root.cz. Najdete v něm nejen doplnění mé přednášky o chybějící meteostanici, ale především podrobný popis až skoro návod, jak si můžete postavit vlastní venkovní bezdrátové čidlo k existující meteostanici napájené akumulátorem dobíjeným solární energií. Tak směle do toho! :-)

EDIT: článek má ještě dvě pokračování: druhé a třetí. A pod každým je velmi výživná diskuse. Pěkné počtení! :-)

1 komentář:

  1. Velice se mi líbí váš blog, našel jsem v něm mnoho dobrých nápadů. Rovněž tak videa. Někde jsem od vás slyšel zmínku o zdroji či prodejci antének k 433 MHZ modulům. Prosím o link či kontakt. Můj mejl je capv@upcmail.cz. Děkuji moc.

    OdpovědětVymazat